狂った少女のラブソング

رنج انسان معاصر

وقتی به چشمهای یه نقاشی معاصر نگاه میکنم، ذهنم خالی میشه. این صورت هایی آسیب دیده و به سیخ کشیده شده در عین اینکه زجر میکشن بهم احساس قدرت و زیبایی رو القا میکنن. برای همینه که نقاشی های آفرین ساجدی رو باید مخاطب رهگذر تحلیل کنه. اما نه اون تحلیلی که بر اساس اِلمان های تکرار شده در آثار به وجود میاد. بلکه یه درک عمیق، یه کاتارسیس بی‌انتها بر مبنای زخم‌هایی که بخاطر فرو رفتن مداوم چاقوهای عصر معاصر به ما به وجود اومده.

خود نقاش درباره‌ی آثارش میگه :(در نقاشی هایم زن هایی را کشیدم که غمگینند، اما ضعیف نیستند)

با توجه به تمام این حرف‌ها بنظرم بهتره که باهمدیگه یک سری از نقاشی های ایشون رو ببینیم و هرکدوم نظر خودمون رو راجبش بنویسیم. برای راحت‌تر شدن اینکار بالای هر نقاشی اسم و شماره‌ی اون رو مینویسم. 

یادتون نره که نظر شما باید برگفته از احساس درد پنهانی باشه که توی درونتون ریشه زده. اون غمی که چنگالش رو توی گلوتون فرو کرده و شما با این حال با وجود این درد هنوز هم زندگی میکنید و نفس میکشید.

ضمیمه) من تمام سعیم رو میکنم که افکارم رو راجب نقاشیا ننویسم تا از قبل به ذهنتون چیزی دیکته نشه. اما اگه راجب چیزی کنجکاو بودید ازم بپرسید👀✨

nullnullnull

 

اثر شماره ۱ _ گوشت

 

اثر شماره ۲ _ حیوان معاصر

 

اثر شماره ۳ _ پشنهاد سرآشپز

 

اثر شماره ۴ _ توهم

 

اثر شماره ۵ _ پرنسس

​​​​​​( اگه نقاشی ندیمه‌ها اثر ولاسکوئز رو دیده باشید متوجه میشید این خانوم کوچولو از کجا اومده)

 

اثر شماره ۶ _ بدنام

 

اثر شماره ۷ _ بیننده

(احساس میکنم خون های روی صورتش برای خودش نیست، برای صحنه‌ای هستش که داره بهش نگاه میکنه)

 

اثر شماره ۸ _ تقدیس تحمل ناپذیر

 

اثر شماره ۹ _ شام آخر من

(یه نگاهی به شام آخر داونیچی بندازید)

 

اثر شماره ۱۰ _ سیندرلا

 

اثر شماره ۱۱ _ و اینک انسان

 

چرا سیندرلا سه تا چشم داره؟

یه حالت نمادیه. بنظرم مفهوم خاصی نداره یه جور تلفیقه.
جمعه ۴ آذر ۰۱ , ۱۲:۵۶ 𝕮𝖍𝖆𝖗𝖑𝖔𝖙𝖙𝖊 ♬♪

این نقاشی ها برام پر از سوالن

امیدوارم جوابشون رو پیدا کنی توی درونت.
جمعه ۴ آذر ۰۱ , ۱۲:۵۷ 𝐻𝑒- 𝑛𝑎𝑚𝑖࿐

سلام ویلی جونم😍😆👋💖سلاااااااام!!! یه سلام با طعم بالشتکی و نرم شیرینی  لطیفه ای و تشکی  خامه داخلش🥺✨️حالت چطوره؟ خوبی ؟

+ چرا اسم ویلی عزیزم کنارش خسته هست ؟🙁 چند وقتی که نبودم چقدر تغییر اتفاق می افته 🥲😅!💘 اینجا شاید چون پاییز شده ویلی عزیزم هم عین برگ های پاییزی شده😊😁اشکالی نداره ! یه دوره ای هست که باید طی بشه تا خستگی ها مثل زمستون و پاییز از تن این کُره ی زمین در بره و باز بهار بیاد تا بیدارش کنه!

++نقاشی  گوشت منو به این فکر فرو می بره که عین یه گوشت زن ها رو کیفیت بندی می کنن و عین کباب سرشون می کنن و به مزه اش توجه می کنن و اگر طیف گوشتی مرغوب تری پدید بیاد چاشنی گوشت های دیگه از دهنشون  میوفته و تو یخچال منجمد میشه و به خوراک طبقه های اقشار دیگه میرسه :) 

+++حیوان معاصر : خوب امیدوارم بد برداشت نشه ولی آهو در قالب یه مرد و حیوان کشیده شده که داره مزه می کنه انگار و ...خوب بهتره حرفی نزنم ...حس خوبی کلا بهم نمیده درباره اش حرف بزنم و فقط باعث غم و اندوه میشه و همین ...یه روایت تلخی می مونه که چشم ها می بینن و تکراری شده و در هر صورت عادت کردن بهش سخت شده و بعضا دیگه برای بعضی ها عادی شده که تو چهره اون دختر لبخند رو میشه دید که عادت کرده و تن داده ...به ...

++++😂😂 پیشنهاد سر آشپز خیلی جالبه چون معلومه ! چرا به پیشنهاد سر آشپز هست ! اکثریت این لقمه ی خوشگل و خوشمزه و دیزاین شده رو دوست دارن ! و خیلی چیزای دیگه

+++++درباره ی توهم حس می کنم زیبایی رو به رخ می خواد بکشه ! اینکه فرد فکر می کنه موهای ناب و زیبایی داره و بخشی از تفکراته

++++ برای پرنسس وایب اینو بهم میده که مثل مُدل ها که تنشون هر لباسی رو می پوشانند و نمایش یه قسمت هایی از بدن هست ...

+++++بد نام ؟ خوب در راستای چی ؟ در راستای اینکه پشتش  حرف و بد نامی به بار اومده و واقعیت رو نمی بینن؟ یا واقعا کاری کرده و اتفاق افتاده که به پای طرف نوشته شده فقط و اَنگش خورده و بد نام شده !؟

+++++شبیه بیننده ای می مونه که می بینه درد و رنج ها و کشتن رو ولی جلوش اون رو با چیزی زیبا زیبنده نشون میدن تا فکر کنه همه چیز عالی و شکولاتیه!

+++++تقدیس تحمل ناپذیر ....اینکه زن در برابر همه چیز فرشته هست و تحملش زیاده ؟:) واقعا دردناک بود .....این هنر واقعا دردناک بود ...چون زن هم احساس داره و گاهی در برابر سختی ها واقعا خسته میشه و شکننده تر از هر زمان میشه و به دید یه سپر و فولاد بهش نگاه کرد یا عروسکی پلاستیکی که هر بلایی سرش بیاد تحمل می کنه و باز درست میشه!

++++شام آخر من ....😤 نمیدونم بهتره چیزی ازش نگم انگار ماهی ها که شکل مرد هستن بر سر اینکه کی تصاحب کنه اون رو بحث می کنن و به دید یه غذای یه شبه ازش لذت ببرن می بینن ....

+++++سیندرلا  انگار نشون میده که با عینک ظاهر بینی به همه چیز نگاه نکنیم و اون عینک رو برداریم و واقعیت ها رو ببینیم که چی در مقابلمون قرار داره و به جای درخشش ببینیم چی داره فضای اطرافمون  رو در بر میگیره🙂!!

+++ انسانی که بچه فرد رو به دنیا میاره و بهش میگه فرشته ولی بچه شو عین یه پری دریایی می بینه نه انسان؟ 

این پست رو دوست داشتم ولی دوست دارم تفسیر های خودتم بخونم ویلی جونم🤗😁💖

( پاشیده شدن حجم زیادی از اکلیل و انرژی به ویلی ونکای خسته از درس)
یوهووو سلاممممممم.از دیدن کامنتت خوشحالمم!
++ نظرت راجب گوشت به ذهنم نرسیده بود. چه زاویه دید قشنگی بهش داشتی... ده امتیاز مثبت!
حیوان معاصر کلا بنظرم زیادی دارک و تاریک و یه جورایی کمدی ترسناکیه. پس بد برداشت نمیشه نگران نباش.
میدونی راجب بدنام حس میکنم یه انگ یا حرف باعث شده که جلوه اصلی درخشش اون زن ازش گرفته بشه. مثل سر یه اسب چوبی عروسکی که عملا اسباب بازی یودنش رو نابود کرده و با اینکه بازم میتونه حرکت کنه اما دیگه هیچکس نمیخوادش.

کلا کامنتت پر از بارش فکری و ایده‌های متفاوت بود، چیزی که من میمیرم براش. خیلی ممنون برای نوشتنشون. اما این بار دیگه من تحلیل نمینویسم دیگه...نوبت شما بود. ( مدیونی فکر کنی خستم و حال ندارم)

حاجی...

اینا خیلی عجیبن 0--0

تنها نقاشیعی که تا حدی فهمیدمش حیوان معاصر بود ... 

چون اون حیوانه احتمالا مرد بوده نمد .

 

عا... و اینک انسان ، چرا قرمزش یه جوریه ؟ حس میکنم یکی نقاشیو سانسور کرده /:

 

اره اون حیوان اهوی نره. و منم احتمال جنس مذکر رو بهش میدم.

نه یه حالت تک رنگ و خالص داره. قرمز خالص تاثیر بصری قوی‌ای روی ذهن میزاره. اما شبیه سانسورای جمهوری اسلامیه👀

ماهی توی نقاشی هاش به چه معنان ؟

شما را به جواب کامنت شفا سوق میدهم..

چقدر خوبن 

میو.

یک دو و هشت رو دوست دارم

میدونی مشکلم باهاش چیه؟ همشون یه شکلن! برای اون درد و بلا بلا فقط رو سحزن انگیز و گریان بودن و متورم وبدن چشمهاشون کار کرده و مثل عروسکای بچگیم روی گونه هاشونو قرمز کرده

قشنگن اما اون چیزی که انتظار داره رو نه من توم بوجود نمیاد.

شاید جز یک و دو

هوم...از نظر شخصی خودت اینکه تاثیر زیادی نداشته قابل قبوله. درسته که میتونست تغییرات بیشتری به وجود بیاره اما توجه داشته باشیم که اینا یه سری مجموعه با موضوع یکسان هستن. پس طبیعیه که از عناصر یکسان توشون استفاده بشه. به هرحال اینم سبک ایشونه دیگه...فانتزی و دردناک.
دو روی منم یه هاله‌ی تاریک میندازه...

هی ویلی :) 

هرکدوم یه داستان به تصویر کشیده شده اند... میخوام سوالمو قبل ذهنیاتم بپرسم.. این ماهی که تو اکثر نقاشی های این پست به وضوح دیده میشه و حس میشه.. اون لزج بودنی که حتی با نگاه کردن هم میشه تو قاب تصویر دید نشونه‌ی چیه؟ چه مفهومی رو میخواد به ما برسونه؟

 

برا اولی.. غم و حزن تو چشماش عجب دل ادمو میسوزونه و اتیش میزنه.. انگار که بزور میگن ساکت باش این فرم توعه باید این شرایط رو بپذیری چون سرنوشته توعه

دومی.. تجاوز.. غیر این فقط حس انزجار رو ازش میگیرم

تو سومی فقط I'm not your dinner میاد تو ذهنم

چهارمی... اون خسته اس انقدر ک داستان تعریف کرده و کسی نشنیده.. دلم میخواد صورتشو لمس کنم

پنجمی.. عروسک خیمه شب بازیه و اون پی نوشتش.. متاسفانه اون نقاشی مذکور رو ندیدم ولی میرم الان سرچ کنم چیه

ششمی یه داستانیو تو ذهنم یادآوری کرده ولی پیداش نمیکنم اما یهو یاده دو تا سینماییه kill bill افتادم ک زهرا تو وبش معرفی کرد و اخیرا دیدم... حس اون دختره رو بهم میده که عزم کرده بیل و بقیه تیم رو بکشه

هفتمی رسما منو یاده حال حاضر میندازه.. اونایی که اسمشون خاکستریه.. متوجه ای منظورمو؟!

 و از اینجا به بعد عکسا بود ک اومد تو ذهنم چخبره این همه ماهی همه جا هست؟! 

خود نقاش راجب این ماهیا گفته که اول الهام گرفته شده از نقاشی های چینی/ژاپنی و ماهی قرمزای خوشگل اونجا بوده. اما بعدها تبدیل به ماهی قزل آلا که خوراک انسانه شده و یه جورایی یه نماد متفاوت در هر نقاشی داره. خشونت و درد و آسیب و خورده شدن.
+
دومی رو خوب اومدی. و بقیشون هم خیلی خالصانه تحلیل کردی‌. میدونی دختر توی نقاشی میگه من غذای تو نیستم اما توی احساساتش. بعید میدونم دستاش برای جلوگیری از خورده شدن بلند بشه‌.
:)...اره فکر کنم متوجه منظور هفتمی باشم‌.
هیهی. حالا دیگه میدونی

تقدیس تحمل ناپذیر همون زن تو اینک انسان نیست؟! 

اره ظاهر مدل ها شبیه همن و حس میکنم نمادی از مریم مقدس یا زن پاک و نجیب توی دوران حال باشه. البته که یه گذری هم به مدل های نقاشی رنسانس داره.
جمعه ۴ آذر ۰۱ , ۱۸:۵۴ زی زی گولو بلاسم

سلاااام ویلی.

از نظرم

جالب و تاثیر گذار اند.

نقاش به خوبی مشکلاتی که زن ها باهاش روبرو مثل بدنمایی برای پول، اینکه زن فقط یه وسیله برای خوشگذرونی و صدایی برای اعتراض نداره رو نشون داده.

بعضی چیز ها هم بود ولی انگار من متوجه نشدم. 

یه پست از نظر و تحلیل ت خواهیم داشت آیا؟؟

سلام دخترم.
همم از نظر اجتماعی خوب متوجه مفاهیمشون شدی. ولی نه خودم ازشون تحلیل نمینویسم. بنظرم خیلی تحلیلاش شخصی و تا حدی واضحه.
جمعه ۴ آذر ۰۱ , ۲۳:۰۴ ~𝒎𝒊𝒕𝒔𝒖𝒓𝒊 ‌‌

چقدر تامل برانگیزن

اره همینطوره .
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
چشمانم را می‌بندم
و تمام جهان مرده بر زمین می‌افتد
پلک می‌گشایم
و همه چیز دوباره زاده می‌شود
Designed By Erfan Powered by Bayan