狂った少女のラブソング

26) اتحادیه ابلهان

در اتحادیه‌ی ابهان

بخاطر لکنت زبانت یک گلوله در مغزت رها میکنند

اگر حرف بزنی؟ کنایه‌ها تورا وحشیانه به بند میکشند

تفاوت؟ غیر قابل بخشش

اعتراض؟‌ حق تیر بی چون و چرا

کلمات؟ باید از حصارهای حقیقت آنها رد شود

احساسات؟ مرز‌هایش به کوچکی مغزهایشان است

در این اتحادیه‌ی ابلهان

ناچیز ترین مجازات مرگ است

اگر میخواهی یک مجرم سابقه‌دار باشی

به آنها بگو چقدر ابله هستند

و تو محکوم به حبس ابد در دنیای آنها میشوی.

 

ضمیمه) این روزا حس میکنم یه پیرمردم. درونم در عین اینکه تبدیل به ترکیب رنگ زرد هندی و سبز چمنی با دو قطره سفید شده...خستست. گاهی نگاه درخت‌هایی میکنم که از پنجره میز کلاس بهم خیره شدن و ازشون میپرسم برای اینکار دیگه دیر نیست؟ چقدر دووم میارم؟ چقدر تحمل میکنه؟...و آره...این خیلی درد داره که برای خوشحال بودن شک داشته باشی. خصوصا توی اتحادیه ابلهان. جایی که از ریشه جاکش و کثافته . وقتی به ادمهای رهگذر توی مدرسه نگاه میکنم متوجه مشکل و درد جامعمون میشم...ندیدن، نشنیدن، بولی کردن و نشانه گذاری...اینا براتون آشنا نیست؟ این روزا کف خیابونمون پر شده از اینا...و من به این فکر میکنم که نکنه تمام ما یه روز تبدیل بشیم به وحوش یک نظام که پایه و اساسش بر اساس ابله بودنه؟ ترسناک نیست؟ بهم بگید که دیوانه نشدم...

ضمیمه۲) امروز شیشه ماشین دوستم نارسیس رو مامور خورد و خاکشیر کرد. عه وا نه یه وقت فکر نکنید از قصد بوده، ازونجایی که چشماشون رو میبندن و تیر میزنن این چیزا طبیعیه...یکم ذهناتون رو باز کنید خواهشا!

ضمیمه۳) خیلی سردرگم شدم. 

شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۱:۱۸ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

امروز که با اسنپ برمیگشتم راننده اش یه آقای مسنی بود بعد میگفت دخترش دکترای نمیدونم چی چی داره (رشته خوبی بود) ولی بیکاره. خودش هم از بانک اخراج شده چند سال پیش چون تا حالا شناسنامه اش رو آلوده نکرده :)

همه جا میشه دیدش، توی اسنپ که چه عرض کنم. در چند قدمی خودمون، توی خانواده هامون میشه با گوشت و پوست و خون حسش کرد.
چون دارم میبینم آدمهایی رو که زیر پوتین های طلا له میشن
چرا؟ چون طلا با خون جلا پیدا میکنه.
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۱:۲۴ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

ولی یه سوال ازت بپرسم؟ تو هم فکر میکنی اگر ج.ا (که از تباهیت دراومدم و فهمیدم چیهxD) بره، همه چیز خراب میشه و کشورای دیگه حمله میکنن و...؟

یا برعکس؟

دلم میخواد این سوال رو از همه بپرسم تا بالاخره یکی بگه امید داره به بعد از رفتنشون... دلم نمیخواد قبول کنم این وضعیت کثافت الانمون یه سرنوشت محتومه :)

بپرس دخترم ( خداروشکر ✨😂 ) 
ببین سلین، من یه چیز کلی بهت میگم و تو خودت ریشه هاشو دنبال کن.
جامعه ها هرکدوم یه بیلبورد از خودشون دارن، اسلامی، تروریستی، آزاد، وحشی.
و مشکل اینه که ما به این کلمات خیلی تکیه میکنیم، ج.آ یا پارلمانی، داعش یا هر کوفتی. هرکدوم از اینا که اتفاق افتادن دلیلش انتخاب مردم اونجا بوده. شاید بدونی که ورود داعش به سوریه اولش به خواست خود اونها بود و بعدش جلوه وحشیانه خودش رو ازاد کرد.
تغییر دادن بیلبورد یه جامعه هیچوقت کافی نیست، جامعه همیشه آسیب می‌بینه و همیشه هم کسایی هستن که قربانی بشن. چه مخالف چه موافق.
من نمیدونم چه اتفاقی میوفته، خودمو اونقدر عالم نمیدونم که بیام با قاطعیت همچین حرفایی رو بزنم
ولی اینو میدونم که قشر اصلی مردم حرفشون حذف حکومت نیست، انعطاف و حق خواهیه. و فکر نکنم رسیدن به این هدف قرار باشه کاری کنه که مرزهای ما دچار مشکل یا ناامنی بشه.
چیزهایی که ما میخوایم حداقلی ترین چیزهای یک انسانه، اونارو بهمون بدم و بعدش هر بیلبوردی خواستن بکوبن سر در این خراب شده.
وقتی یه کشور مردمش ناراضی باشن
حتی اگه جمهوری اسلامی هم باشه بازم ناامن میشه. همین الانش کم جاسوس و تروریست ریخته اینجا؟ همین الانشم کم فرقه های مختلف توی مدارس و جاهای دیگه فعالیت میکنن؟
خیلی پیچیده شد؟ نمیدونم
فقط دارم میگم تا وقتی شکم مردم سیر و ذهنشون اروم نباشه هیچ چیز ابدی نمیمونه. حتی این امنیت پوشالی و دروغی.

به نقل از زنی که تصادف کرد: viva la vidal

 

این حس مبهم،سردرگمی معبودگونه،کارش از گرفتن گریبان و این حرف ها رد کرده..

 

 

هرچه نوشتم،رنگ باخت و ضعیف ماند.

هرچه نگفتم و ماند در ذهن،لانه کرد..

نمی دونم متوجه هستی،مسخره نیست،هست؟

نمی دونم.

 

_نوشتن با گیجی تمام پشت سر هم.

 



نگاه کن نگاه کن!

لبخند بر لبانش هست،می بینی..

زنده باد زندگی، خداحافظ ای زیبا ... این جملات در عین زیبایی قلبم رد به درد میارن.

این کلمات گیج توی ذهنم میچرخن و گم میشن. در عین فهمیدن نمیفهمم. در عین درک کردن ناتوانم. 

لبخند هست، امیدوارم واقعی باشه و باقی بمونه.
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۱:۳۳ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

تا حدودی موافقم ولی مسئله اینه که من اصلا به منعطف شدن این حکومت امید ندارم... وقتی گفتن تازه از آبان فعالیت گشت ارشاد دوباره شروع میشه دیگه مشخصه چجوری مثل کبک سرشون رو کردن زیر برف و نمیخوان ببینن اوضاعی رو که خودشون باعث و بانیشن...

منم گفتن اصلش اینه...نگفتم این میشه :""")

ولی اگه تاریخ هنر رو بخونی، که برعکس تاریخ حقیقتش اصیل تره. همیه بعد از یه سبک اصول گرا و مذهبی یه رهایی وجود داشته.
بعد از قرون وسطی رنسانس اومد. بعد از هنر اکادمیک امپرسیونیسم رنگهاشو نشون داد.
طول میکشه سلین، آبان امسال و آبان های دیگه. اما اونطور که هنر بهم نشون داده...وقتی جمعیت مردم توی زندان زیاد بشه میله ها خودشون میشکنن.
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۱:۴۲ -- 𝚂𝚎𝚕𝚎𝚗𝚎

اتفاقا معلم جامعه شناسی امسالمون هم دقیقا همین رو میگفت که شاید این بشه رنسانس ایران.

درکل امیدوارم یه فرجی بشه و اوضاع اینطوری نمونه. ما واقعا لایق یه زندگی هستیم.

میدونی شروع رنسانس چند دهه طول کشید؟ ( اشک)
هرچقدرم که طول بکشه، من نمیتونم زندگیم رو سرزنش کنم. به خودم و شما افتخار میکنم که هنوز نفس میکشید. به خودم که بارها بخاطر شرایط میخواستم خودمو از پنجره خونه پرت کنم پایین. به شبایی که ارزو میکردم بیدار نشم و بازم شدم. و مطمئنم خیلیا تجربش کردن.
هرچیم که بشه...
ما خودمون رو به یاد میاریم...
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۱:۵۸ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚

ببخشید ولی ج.ا یعنی چی؟:"xD

جمهوری اسلامی.
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۲:۰۴ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚

Awww...

.
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۲:۰۶ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 𝐀𝐲𝐬𝐚

وای این چیهههxDD دو دقیقه اومدم جدی باشمxDDD"-"

.اصلا ج‌.آ یه شوخی کثیفه، جدی بودن نداره
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۲:۳۵ زی زی گولو بلاسم

سلااام ویلی.

همون طور که گفتی. دنیا واقعا همین شکلی. و داره کثیف بودن ش رو خوووب نشون میده :/

اصلا دارم حامله میشم از این حجم از کثافتی دنیا زی‌زی
جمع کن بریم توی کارتونا زندگی کنیم
شنبه ۱۶ مهر ۰۱ , ۲۲:۳۶ زی زی گولو بلاسم

پست ثابت رو ور داشتی :/ 

دیدم بودن نبودنش فایده نداره😂🥺
يكشنبه ۱۷ مهر ۰۱ , ۲۱:۰۸ ~𝒎𝒊𝒕𝒔𝒖𝒓𝒊 ‌‌

من ازین وضعا میترسم. من یه زندگی عادی میخام. من میترسم...

متیوی عزیزم
چی دارم بهت بگم؟ امروز خودم با چشمای خودم دیدم که هیچ چیز اونطور که فکر میکردم نیست. همه چیز در حال وارونگیه و فقط دلم میخواد یه روز از ته دل هممون بخندیم.
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
چشمانم را می‌بندم
و تمام جهان مرده بر زمین می‌افتد
پلک می‌گشایم
و همه چیز دوباره زاده می‌شود
Designed By Erfan Powered by Bayan